SUMA Edukacja – matury – polski

SUMA Edukacja – matury – polski
Category: inne
27 lipca, 2020

Według Centralnej Komisji Egzaminacyjnej glówny dzień matur przebiegał spokojnie.
Podczas pisemnego testu z języka polskiego w stopniu podstawowym maturzyści musieli rozwiązać 13 zadań. Był to test w czytanie wraz z zrozumieniem odnoszący się sluzace do tekstu „Rozmowa, czyli jak mówić i słuchać” na bazie artykułu Katarzyny Groniec „Żyć dobrze sposród ludźmi” wraz z „Poradnika Psychologicznego” tygodnika „Polityka”.
Maturzyści musieli także napisać wypracowanie. Do wybrania były 2 tematy: portret związku Justyny z Zenonem z powieści „Granica” Zofii Nałkowskiej lub porównanie dwóch wierszy: „Gdy tu mój trup” Adama Mickiewicza i „Światło przy ciemnościach” Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej.
Większość maturzystów, z którymi rozmawiała IAR i reporterzy rozgłośni gminnych Polskiego Radia mówiła po egzaminie, że nie był wyjątkowo klopotliwy. Młodzież sposród Małopolski przyznała, że liczyła na temat związany z „Dżumą”. Mimo to wyszli z testu w dobrych nastrojach.
Z kolei uczniowie z 28. Liceum godnosci Czackiego na warszawskim rynku mówili, że testy nie zaakceptowac były zawile, ale niektóre elementy sprawiły im klopot.
Abiturienci z cztery. Liceum w Lublinie spodziewali się z kolei innych tematów. Narzekali też na tekst o języku, mowie i komunikacji, nad którym musieli pracować.
Innego spojrzenia byli maturzyści z 1-wsza. Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie. Ich wedlug tekst był przejrzysty jak i równiez zrozumiały, liczą więc na stale oceny.
Natomiast uczniowie 49. Liceum im Goethego w Warszawie, którzy pisali egzamin z języka polskiego w stopniu rozszerzonym mówili po wyjściu z sprawdzianu, że pytania nie były spełnieniem katalogów marzeń. Uczniowie mieli az do wyboru napisanie tekstu dzieki jeden wraz z wybranych tematów. W pierwszym z tych propozycji trzeba było odnieść się do fragmentu dramatu Sławomira Mrożka „Śmierć pułkownika”, który nawiązuje az do mickiewiczowskich „Dziadów”. Natomiast po drugim przedmiocie trzeba było porównać kawalek „Kwiatów polskich” Juliana Tuwima i piosenkę Agnieszki Osieckiej „Niech żyje bal”. Nalezy było napisać między pozostalymi, jaką funkcję w tychze utworach pełnił taniec.
Jutro maturzyści będą sprawdzać swoją wiedzę z geometrii, w kolejnych dniach sposród języków zagranicznych i pewnych przez mojej dziurki przedmiotów.