SEO-Freelancer: Ile możesz zyskać z jego usług?
Zdajesz sobie sprawę, że strona internetowa firmy nie generuje wystarczającej liczby odwiedzin i sprzedaży? Wydaje się, że masz świetny produkt lub usługę, ale nikt nawet o nich nie słyszy? Istnieje szansa, że problemem jest niewystarczająco dobra pozycja Twojej strony w wyszukiwarkach. Ale na szczęście masz możliwość poprawić sytuację, wynajmując SEO-freelancera. Jakie są prawdziwe korzyści z takiej współpracy?
SEO-freelancer – specjalista w dziedzinie marketingu
Termin "SEO" (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek) rozpowszechnił się w ostatnich latach jako jedno z najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem internetowym i pozycjonowaniem stron. Freelancer przede wszystkim będzie pracował nad dostosowaniem Twojej strony, tak aby była bardziej "przyjazna" dla wyszukiwarek i przy pierwszym wyszukiwaniu produktów lub usług pojawiła się na jak najwyższej pozycji w wynikach.
Czego możesz się spodziewać po takim współpracowniku? SEO-freelancer będzie analizował, jak działa Twoja strona, jakie są słowa kluczowe najlepsze dla jej pozycjonowania, w jakim stopniu Twoja witryna odpowiada przepisom Google czy Bing. Wynik analizy to optymalizacja Twojej strony pod kątem:
- wartościowych słów kluczowych (terminy związane z branżą, które użytkownicy wpisują jako zapytanie w wyszukiwarkach)
- strukturę treści (m.in. czytelność, logiczne łączenie tematów, podział na nagłówki)
- czas ładowania strony
- obecność odnośników do innych stron (tzw. link building)
- i wiele wiele innych szczegółów.
Mierzalne rezultaty działania SEO-freelancera
Tego typu usługi nie są tanie, bo przecież angażujesz profesjonalistę do pracy nad strukturą i skutecznością swojego portalu, ale korzyści wynikające z tego powinny być dla Ciebie doskonałym argumentem. Aby zapewnić sobie skuteczne działanie SEO-freelancera, warto poznać jego portfolio i umiejętności (np. seo-freelancer.pro). Mile widziane jest także zalecenie od innych podobnych firm.
Jakie efekty można oczekiwać od takiego działań? Przede wszystkim zauważysz:
- wzrost liczby unikalnych użytkowników na Twojej stronie (więcej osób zaciekawionych, więcej potencjalnych klientów)
- wzrost liczby ukończonych transakcji (więcej sprzedaży, lepsze wyniki)
- niższy współczynnik odrzuceń (przekładający się na to, że użytkownicy zostają dłużej na stronie)
- zyskanie zaufania w usługi oraz rekomendacji i pozytywnych ocen.
Efekty działania SEO-freelancera są mierzalne – wystarczy porównać statystyki związane z wydajnością strony przed i po jego optymalizacji.
Efekty a koszty zatrudnienia SEO-freelancera
PYTANIE, które często się pojawia, to "czy warto zainwestować w SEO-freelance?" Prawda jest taka, że każdy taki specjalista oczywiście pobiera opłaty za swe usługi. Często są one dosyć wysokie, ale darmowej optymalizacji raczej nie można oczekiwać. Warto jednak rozważyć, czy nie jest to lepsza opcja niż zatrudnienie stałego pracownika do optymalizacji strony. Poniżej znajdują się kilka argumentów na tak:
- SEO-freelancer inwestuje swój własny czas w rozwój swojej wiedzy
- nie ma kosztów związanych z administracją pracownikiem
- terminowość i elastyczność terminów realizacji
- dogłębna analiza i umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się technik i algorytmów.