Przystan lotniczy przy Krakowie będzie miał nieznany pas zaczynajacy sie, być może już w 2021 r.

Przystan lotniczy przy Krakowie będzie miał nieznany pas zaczynajacy sie, być może już w 2021 r.
Category: gielda
27 lipca, 2020

Balice, 23. 05. 2016 (ISBnews) a mianowicie Zgromadzenie wspólników Międzynarodowego Lotniska im. Jana Pawła II Kraków – Balice podjęło decyzję o przyjęciu wykazu inwestycyjnego az do 2023 r., którego głównym elementem jest budowa nowej drogi startowej, poinformowali minister infrastruktury jak i równiez budownictwa Andrzej Adamczyk jak i równiez p. na temat. prezesa lotniska Radosław Włoszek. W wariancie optymistycznym oryginalny pas mógłby działać w 2021 r. Szacowana wartość inwestycji w sam pas to ok. 250 mln zł.

Żaden sposród dwóch analizowanych wariantów konstrukcji nie zakłada całkowitego zamknięcia portu lotniczego, dzięki czemu ruch lotniczy będzie utrzymany za posrednictwem okres budowy.

„To decyzja ważna także z punktu widzenia Małopolski jak i równiez rozwoju portów lotniczych w Polsce. Rozbudowa Balic tworzy nową erę przy komunikacji lotniczej Małopolski, natomiast port lotniczy wybija się na mocną pozycję pozostalego operatora w naszym kraju. Dziękuję naszym, którzy podjęli dziś tę odważną decyzję” – powiedział Adamczyk podczas konferencji prasowej.

„Jeżeli by się udało [równolegle sposród tą inwestycją] zrealizować Północną Obwodnicę Krakowa i Beskidzką Drogę Integracyjną, posiadamy dobrze skomunikowany region jak i równiez szanse dzieki szybki rozwój” – dodał Adamczyk.

Włoszek poinformował także, że w przypadku wyrobienia kompromisu przy konsultacjach zewnętrznych i powodzenia całego procesu inwestycyjnego nowa droga startowa może zostać uruchomiona w 2021 r.

Jeszcze poprzednio wakacjami projektowane są w pierwszej kolejnosci spotkania reklamowe dla mieszkańców. Po feriach będą już znane w pierwszej kolejnosci wyniki analiz środowiskowych jak i równiez rozpoczną się konsultacje społeczne, które potrwają co najmniej do wiosny 2017 r.

Określenie paramentów długości swiezej drogi startowej wiązało się przede wszystkim wraz z faktem, że Kraków Airport jest docelowym portem aeronautycznym (a nie zaakceptowac portem przesiadkowym), a swoim strategia rozwoju uwzględnia rozwój połączeń transatlantyckich. W związku z naszym długość mily startowej została określona gwoli potrzeb m. in. samolotu Boeing 787 (Dreamliner). Do analiz środowiskowych zostały przedstawione dwa warianty nowej drogi startowej: wariant północny proponowany przez Kraków Airport oraz wariant kierowniczy – zastepczy.

„Wariant północny, rekomendowany przez spółkę, jest nieznaczną modyfikacją położenia obecnej mily startowej i zakłada pan niecałe 4 stopnie odchylenia względem obecnego przebiegu kosztowny startowej” – wyjaśnił Włoszek.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce ponizej względem ilosci obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W okresie letnim 2016 krakowskie lotnisko oferuje 70 połączeń równych do 62 portów przy 18 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami, zrzeszonymi w trzy największych sojuszach lotniczych na świecie. Az do końca roku planowane jest obsłużenie ok. 4, siedmiu mln pasażerów.