Przeciążone ciężarówki nie będą rozjeżdżać dróg w Łódzkiem

Przeciążone ciężarówki nie będą rozjeżdżać dróg w Łódzkiem
Category: inne
27 lipca, 2020

Przeładowane pojazdy mają być natychmiast kierowane przez Inspekcję Transportu Drogowego przy Łodzi i policję w parkingi, w którym miejscu zostaną po raz kolejny zważone dzieki przenośnych wagach. Samochody ponownie ruszą po trasę tylko wtedy, wówczas gdy przeładują ponadlimitową część ładunku. W ów sposób mają być zabezpieczone drogi wojewódzkie, które są rozjeżdżane przez tiry, metrów. in. przewożące żwir pod spodem budowę autostrad A1 jak i równiez A2. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi szacuje, że w ciągu doby jedynie jedną trasą wojewódzką 713 z Tomaszowa do Łodzi przejeżdża wiecej niz 13 tysięcy aut. Tzw. inteligentny program transportu dzierzy być uruchamiany do końca września. Inwestycja będzie kosztowała 9, piec mln zł. 85 % tej kwoty pochodzi wraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Resztę wykłada Urząd Marszałkowski w Łodzi. Czytaj także: Sieradz: szaleniec i strzały w bloku – Wybudujemy między innymi osiem filtrów, na których będzie tworzona pierwsza selekcja pojazdów a mianowicie mówi Marcin Nowicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. W drodze wbudowane
będą rangi, które oszacują, czy pojazd jest przeciążony. Jednocześnie tutaj będzie zainstalowana kamera, która przekaże zdjęcie pojazdu z numerem tablic rejestracyjnych sluzace do komputera kontroli transportu drogowego i do policji. Służby będą mogły zatrzymać samochód i skierować go sluzace do najbliższego miejsca, gdzie pozostanie poddany szczegółowej kontroli. Przy praktyce będzie to wyglądało w ów sposób, że przed ciężarówką pojawi się np. wóz Inspekcji Przewozu Drogowego, który włączy w belce napis „Jedź za mną”. Samochód będzie prowadzony przez funkcjonariuszy do obszaru kontroli. Tutaj będzie dokładnie ważony w przenośnych wagach. – Wóz, którego ciężar będzie przekraczał ten, który dopuszcza tonaż drogi, nie będzie mógł ruszyć nadal w trasę – mówi Szymon Sidor, rzecznik Inspekcji Transportu Drogowego w Łodzi. – Przewoźnik będzie musiał podstawić dodatkowy samochód i przeładować dzieki niego ładunek. Właściciel ciężarówki nie wystrzeegnie też kary, które mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Inspektorzy
naliczają je biorąc pod uwagę dopuszczalny tonaż drogi, dopuszczalną masę całkowitą pojazdu jak i równiez nacisk na jego osie oraz wielkość przeciążenia samochody. Waga jak i równiez kamera zostaną zainstalowane dzieki drodze wojewódzkiej numer 708 w Kolonii Niesułków (między Strykowem a Brzezinami), czyli tu dokad trwa struktura węzła, w którym krzyżować się będą autostrady A1 i A2. Zarządowi dróg zależy też na obstawie tras usytuowanych przy dużych centrach logistycznych i transportowych, czyli m. in. przy okolicach Tomaszowa Mazowieckiego. W powiecie toma-szowskim wagi jak i równiez kamery planowane są więc na trasie wojewódzkiej nr 713 przy Bukowie przy gminie Ujazd, w Komorowie w gminie Tomaszów i na trasie wojewódzkiej nr 715 i w Ujeździe, blisko skrzyżowania z drogą wojewódzką 713. W powiecie rawskim, przy gminie Biała Rawska, dzieki drodze wojewódzkiej 725 będą usytuowane dwie wagi jak i równiez kamery – w Wólce Lesiewskiej i w Woli Chojnacie. W powiecie poddębickim stacja wybudowana będzie w drodze wojewódzkiej nr 473 przy Uniejowie a takze w Maleniu. Same kamery
staną też przy 17 odmiennych miejscach w drogach wojewódzkich, między innymi w podłódzkim Lutomier-sku na drodze wojewódzkiej 710, po Bogdance (powiat brzeziński) w drodze wojewódzkiej 715, w Hucie Dłutowskiej (powiat pabianicki) na trasie wojewódzkiej 485, w Brójcach (powiat łódzki wschodni) dzieki drodze wojewódzkiej 714 jak i równiez w Modlnej (powiat zgierski) na drodze wojewódzkiej 708. Na terenie województwa łódzkiego wydaje sie byc tylko pare miejsc, w którym miejscu w trasach zainstalowane są wagi a mianowicie m. in. dwa pod Tomaszowem Mazowieckim, jedno dzieki granicy powiatów bełchatowskiego jak i równiez piotr-kowskiego, 1 na drodze krajowej numer dwa między Łowiczem a Kutnem oraz 1 pod Sieradzem. Niestety, waga w Potoku pod Sieradzem jest wlasciwie bezużyteczna, poniewaz została… zalana betonem w czasie modernizacji drogi krajowej, a uklad komputerowy uzywany przy ważeniu i kontroli ciężarówek po Kaszewach pod spodem Kutnem uszkodziło uderzenie pioruna. Od kilkunastu tygodni ułatwioną pracę mają tylko kontrolerzy w Skierniewicach. Urząd Metropolie w Skierniewicach porozumiał
się z miejscową firmą Hortex, która pozwala na wykorzystywanie jej wagi na potrzeby ważenia ciężarówek. * * * * * Ruchliwe kosztowny w naszym regionie Drogi ojczyste w województwie łódzkim należą do w najwyzszym stopniu ruchliwych w całej Polsce. Więcej samochodów jeździ jedynie na Śląsku i przy Małopolsce a mianowicie wynika sposród najnowszych pomiarów ruchu zrealizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych. Poprzez punkty pomiarowe ustawione przy Łódzkiem średnio przejeżdżało 11471 aut. Gwoli porównania – na Śląsku było to 18 262 samochody, lecz jest to obszar dużo w wyzszym stopniu zabudowany. Natomiast w najmniej zatłoczonym województwie warmińsko-mazurskim naliczono średnio 5684 auta dzieki dobę. W porównaniu sposród rokiem 2005, ruch w naszym regionie wzrósł o 18 procent (w kraju średnio o 22 proc. ). Z dróg dwupasmowych rekordowe obciążenie w naszym kraju jest w drodze S86, na odcinku Sosnowiec Katowice. Dziennie jeździ tędy przeszlo 104 tysiące samochodów. Nastepne miejsca zajęły autostrada A4 w rejonie Katowic (75 tys. ), DK piec Wrocław-Bielany (62 tys. ) i DK 7 Raszyn-Janki (61
tys. ). GDDKiA nie podaje przy raporcie pomiarów na rodzimej jedynce między Łodzią jak i równiez Tuszynem, jednak z wcześniejszych wyliczeń wynikało, że na dzien jeździ tamtędy około 30 tys. pojazdów. Podobnie odwiedza na gierkówce w okolicach Piotrkowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymienia za to wśród najbardziej obciążonych dróg jednojezdniowych dwa odcinki z Łódzkiego. To DK2 Łowicz-Sochaczew oraz DK czternascie Stryków-Łowicz. 70 proc. samochodów na drogach krajowych to samochody osobowe. Ale aż 14 proc. to ciężarówki z przyczepami. Kolejne trzynascie procent to lekkie wozy dostawcze bądź ciężarówki bez przyczep.