Pociągi w Polsce przyśpieszą? Już zbytnio dwa lata tę trasę pokonasz predzej

Pociągi w Polsce przyśpieszą? Już zbytnio dwa lata tę trasę pokonasz predzej
Category: gospodarka
27 lipca, 2020

Predzej i w wyzszym stopniu komfortowo podróżować mają od momentu końca 2019 roku pasażerowie pociągów między Poznaniem zas Piłą. Po Poznaniu podpisano umowę o unijne dofinansowanie wartego nieopodal 615 mln zł planu związanego wraz z modernizacją tejze linii.

Dzis podróż między miastami trasą o długości blisko 93 km trwa nawet 2-ie godziny. Dzięki modernizacji przejazd skrócić się ma na temat około 40 minut. PKP PLK anonsuje, że operacje budowlane mają się zakończyć jeszcze w 2019 r.. Termin zakończenia projektu to koniec czerwca 2020 r..

Umowę na temat dofinansowanie przedsięwzięcia podpisał po piątek wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S. Natomiast. w imieniu sekcji zarządzającej Podkarpackim Regionalnym Systemem Operacyjnym w lata 2014-2020 (WRPO 2014+) marszałek województwa wielkopolskiego Firm Woźniak. Suma dofinansowania to blisko 423 mln zł.

Marek Woźniak podkreślił, że jest to największa umowa dotacyjna w ramach biezacego WRPO. – To wraz z naszej strony www świadoma rozstrzygniecie o sfinansowaniu infrastruktury jak i równiez beneficjenta, który nie jest w danym zakresie kompetencji. Zależało naszej firmie na tym, żeby ta ważna linia kolejowa, która nie miała mozliwosci na finansowanie krajowe została zmodernizowana. Część z naszej linii, dzieki odcinku az do Obornik, będzie elementem aglomeracyjnego systemu komunikacji kolejowej a mianowicie powiedział.

Modernizacja linii Poznań – Piła pozwoli w skrócenie czasu podróży, poprawę przepustowości miarki, zwiększenie dostępności transportu kolejowego, poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego i podróżnych, oraz poprawę dostępności na rzecz osób niepełnosprawnych.

Wicemarszałek Wojciech Jankowiak przyznał w piątek, że aktualny, bardzo zły stan miarki, na której na mocnych odcinkach pociągi jadą wraz z prędkością w porzadku. 30 km/h, nie zachęca dużej liczby pasażerów az do korzystania z pociągów. Według wyliczeń, w ciągu doby, prócz sezonem, to ok. 1-wsza tys. osób.

– Jak organizator przewozów obecnie uruchamiamy tam jedynie 10 par pociągów. Po zmodernizowaniu składy osobowe będą się tam poruszały wraz z prędkością do 120 km/h. Czas podróży między Poznaniem a Piłą wydatnie się skróci. Jestem przekonany, że z powodzeniem będzie tam można uruchomić co najmniej 20 par pociągów – powiedział.

Linia Poznań a mianowicie Piła jest na długości 59 kilometrów linią jednotorową i taki układ bedzie, mimo modernizacji, zachowany. Według PKP PLK i władz regionu, nie będzie pan utrudniał wzrostu siatki połączeń w mozliwosci najbliższych czasów. Marszałek Firm Woźniak przyznał, że przyszla przebudowa sciezki w tenze sposób, by linia była dwutorowa dzieki całej wlasnej długości, wykracza możliwości finansowe.

Arnold Bresch z zarządu PKP PLK poinformował, że w poniedziałek podpisana bedzie umowa wraz z wykonawcą projektu i realizatorem prac budowlanych. Te mają potrwać ok. dwóch lat. Wykonawcą będzie konsorcjum spólek PORR Polska Construction jak i równiez PORR Bau.

– Jak PKP PLK realizujemy rządowy projekt, który do 2023 roku prognozuje wydanie dzieki infrastrukturę kolejową 67 mld zł. Tenze program wykonujemy z różnych źródeł finansowania: to pieniądze budżetowe i środki wraz z funduszy unijnych w tym z RPO województw. W sumie realizujemy 51 projektów RPO o wartości łącznej 4, siedmiu mld zł, projekt, który dziś inicjujemy to wyczynowiec w wielkosci kraju a mianowicie powiedział.

Profil nr 354 Poznań Główny – Piła Główna o długości nieopodal 93 kilometrów przebiega poprzez obszar pięciu powiatów: poznańskiego, obornickiego, chodzieskiego i pilskiego oraz metropolie Poznań. Jest zelektryfikowana, po jej przebiegu znajduje się 8 systemów i 12 przystanków osobowych. W ramach planu przewiduje się m. in. budowę swiezych przystanków osobowych: Poznań Podolany, Osiedle Grzybowe, Złotkowo jak i równiez Gołaszyn.