Śląskie: Trzy awarie na kolei spowodowane za posrednictwem złodziei metali i węgla

Category: inne
27 lipca, 2020

W kilku miejscach woj. śląskiego zaatakowali w ciągu ostatniej doby złodzieje kolejowej infrastruktury i węgla. Przy okolicach Herbów Nowych skradli odcinek necie trakcyjnej, przy pobliżu Krupskiego Młyna – elementy nośne sieci, natomiast nieopodal Gierałtowic, otwierając w czasie kradzieży węgla drzwi wagonu, uszkodzili słup sieciowy.

„Na osobowo-towarowym szlaku wraz z Tarnowskich Gór do Herbów Nowych złodzieje skradli nocą 150 metrów sieci, niszcząc przy tym słupy trakcyjne. Gest na linii może w tym miejscu odbywać się tylko jednym torem – powstają w tenze sposób okreslone opóźnienia” a mianowicie powiedział PAP w środę Włodzimierz Leski ze śląskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych.

Złodzieje najprawdopodobniej zarzucili na przewody internecie linę wraz z hakiem, ciągnąc je potem samochodem lub traktorem, aż zostały zerwane. Zniszczenia, które powstają przy ten sposób, są znacznie poważniejsze niż np. w czasie „normalnego” odcinania fragmentów necie.

Kolejarze zapowiadają, że sieć zostanie odbudowana do późnego wieczora. Póty kursujące tamtędy pociągi osobowe i towarowe mogą mieć – podczas oczekiwania w wolny drugi tor a mianowicie kilkunastominutowe opóźnienia.

Pozostałe kradzieże, dokonane w czasie minionej doby, powodują trudności na liniach, po których jeżdżą wyłącznie pociągi towarowe.

W pobliżu Krupskiego Młyna, na przebiegającym przez las odcinku towarowej linii sposród Lublińca az do Toszka, również w nocy złodzieje odcięli przeszlo 70 metrów liny nośnej, która utrzymuje sieć trakcyjną. Ruch pociągów odbywa się w tym miejscu innym torem. Zniszczenia powinny zostać usunięte przy ciągu kilku godzin.

Az do poważniejszego wydarzenia doszło we wtorek na południu blisko Gierałtowic na szlaku towarowym z sztolni „Budryk” w Ornontowicach az do Zabrza-Makoszów. Złodzieje – zeby wysypać dzieki tory miał węglowy, otworzyli drzwi sześciu węglarek jadącego wolno pociągu do elektrowni w Ostrołęce.

Na tory wysypało się około 3 ton miału. Otwarte wrota zahaczyły aczkolwiek o słup z siecią trakcyjną, jakie mozliwosci spowodowało obniżenie sieci w pobliżu konkretnego z przejazdów drogowych. Maszynista zatrzymał pociąg, a przejscie został zamknięty. Policja przygotowała objazdy na rzecz kierowców. Zranienia udało się usunąć późnym wieczorem.

Przy poniedziałek w szlaku kolejowym między Lędzinami a Mysłowicami na Śląsku, prowadzącym az do kopalni „Ziemowit”, złodzieje ukradli 400 metrów sieci trakcyjnej. Z tego powodu sztolnia miała kłopoty z wysyłką surowca az do klientów. Na zwały, w zamian do podstawionych wagonów, musiało trafić tobie najmniej dwa tys. wydobywanego na bieżąco węgla.

Złodzieje infrastruktury kolejowej i węgla w woj. śląskim dają o osobiscie znać prawie każdej wiczoru. Kradną wlasciwie wszystkie metalowe elementy, łącznie z szynami. Choć powstałe w ten sposób utrudnienia dotyczą przeważnie linii towarowych, zdarzają się również w najważniejszych szlakach. Roczne straty kolei z tego tytułu liczone są w milionach złotych. (PAP)

mtb/ wkr/ gma/