Krótka lekcja chybionego marketingu

Category: system gospodarczy
27 lipca, 2020

Dobrym marketingiem można zdziałać wiele, jednakze pod warunkiem, że nie przekroczy się granicy, za którą zaczyna się naiwna propaganda. Dowodem na tę zależność może być zachowanie po ostatnich dobach prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, który wygłasza tego rodzaju opinie, jakby dostał etat głównego specjalisty PR w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku prezydenta Putina.
Fajnie byłoby, gdyby kazdy nas kochali, a Rosja szczególnie jak i równiez gdyby szef rosyjskiego państwa budził się codziennie ze słowem Polska na ustach. Ale faktycznie nie jest jak i równiez długo wciaz nie będzie, a nawzajem wypominanie osobiscie grzechów przeszłości jedynie perspektywę tę oddala.

Podczas moskiewskich obchodów rocznicy pokonania faszyzmu prezydent Putin w ogóle zapomniał na temat naszym istnieniu przed 60 laty i tak przedstawił historię II wojny światowej, jakby naród naszego kraju przebywał w takim przypadku na wczasach gdzieś daleko od Europy. Tymczasem Aleksander Kwaśniewski uznał, że przemówienie Putina było wyważone. Podczas gdy więc według polskiego prezydenta należałoby je ocenić jak naganne? Jesliby kremlowski przywódca zdzielił naszej firmy jakimś rubasznym słowem?

Zaledwie VIP-y opuściły Moskwę, zas już zjeżdżają się w stolicy polski. Bez Putina rzecz jasna, który nieprędko daruje nam udział w uwolnieniu Ukrainy spod moskiewskich wpływów i poniewaz nie może inaczej, to przynajmniej absencją na szczycie Porady Europy zamanifestuje swoje w stosunku do nas uczucia. Prezydent Kwaśniewski na to, że przecież Putin nie zapowiadał przyjazdu sluzace do Warszawy. Reklama czy już propaganda? Istotnie nie zapowiadał. Tyle że po raz pierwszy udaje mu się opuścić obrady ważnej europejskiej struktury, sluzace do której należy Rosja.

Również Marketingowo chciał wybrnąć sposród porażki organizator występu w naszym kraju moskiewskiego Teatru Bolszoj. Kiedy okazało się, że nie ma chętnych dzieki bilety, rozgłosił, że Polacy bojkotują spektakl z powodu, który prezydent Kwaśniewski uznał zbyt wyważony. Jednakze wyszło w jaw, że pod znanym szyldem kolebie się wedlug polskich miejscowosciach kilku rosyjskich artystów w urlopie, a dyrektor teatru zapowiedział wniesienia do sądu powództwa z powodu nadużycia kategorii.
Raz za razem trudniej uprawiać polityczny reklama, bo wlasny globalny świat całkiem się już skurczył i dane docierają do ludzi szybciej niż specjaliści PR zdołają ustawić opinię publiczną.