Dlaczego serwisy internetowe potrzebują informacji o płatnościach za bezpłatne wersje próbne?

17 lutego 2021
Category: Karcie Kredytowej

Jest prawie idealny – znajdujesz witrynę lub usługę, która twierdzi, że robi dokładnie to, czego chcesz, a nawet lepiej, jest objęta bezpłatną wersją próbną! Rejestrujesz się, konfigurujesz nazwę użytkownika i hasło… a następnie witryna prosi o podanie informacji o płatności, aby rozpocząć bezpłatny okres próbny.

To posunięcie irytuje użytkowników, ponieważ wygląda jak rodzaj oksymoronu; musisz podać ważne informacje o karcie kredytowej lub PayPal, aby uzyskać dostęp do czegoś, co jest bezpłatne przez ograniczony czas. Istnieją jednak ku temu dobre powody, które mają duży sens z punktu widzenia firmy.

Zapobiega nadużyciom usług

Wyobraźmy sobie, że Netflix pozwolił Ci aktywować bezpłatną wersję próbną, podając tylko imię i nazwisko oraz adres e-mail. Masz trzydzieści dni, Netflix mówi, że musisz zapłacić, i sięgasz do kieszeni po szczegóły płatności. Ale czekaj – po co w ogóle płacić? Dlaczego nie założyć drugiego konta i nie powtórzyć tego procesu od nowa?

Pytanie o informacje o karcie kredytowej zapobiega ponownemu zakładaniu kont. Są na to inne sposoby, na przykład poproszenie o numer telefonu i wysłanie weryfikacji w ten sposób, ale po co prosić o coś, z czego na dłuższą metę nie będziesz korzystać? Pod tym względem pobranie informacji o płatnościach ma największy sens, zwłaszcza jeśli użytkownik zdecyduje się kontynuować usługę.

Zmniejsza obciążenie serwera

To dobrze, że wiele osób zapisuje się na bezpłatny okres próbny. W przypadku niektórych usług, zwłaszcza tych, które chcą po prostu rozpowszechniać informacje tak daleko, jak to możliwe, jest to dobra rzecz. Dla innych, takich jak bardziej złożone usługi, które wciąż próbują uporządkować sposób zarządzania obciążeniem użytkowników na swoich serwerach, może to być katastrofalne. Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebują programiści, jest fala ludzi, którzy przychodzą, wypróbowują usługę, powodują przestoje i spowolnienia, a potem stają się nieśmiali, gdy nadejdzie czas na zapłatę. Potrzebują ludzi, którzy pozostaną w pobliżu i rzeczywiście będą chcieli korzystać z usługi.

Dodając ścianę płatniczą do bezpłatnej wersji próbnej, odstrasza to osoby, które w przeciwnym razie gromadziłyby cenne zasoby serwera bez zamiaru płacenia po zakończeniu. To przyciąga tylko ludzi, którzy są gotowi podać informacje o płatności, aby ją wypróbować.

Zwiększa opinie niezadowolonych użytkowników

Jeśli zarejestrujesz się na bezpłatny okres próbny bez podawania informacji o płatności, możesz go po prostu zostawić w spokoju, jeśli uznasz, że to nie jest dla Ciebie. Konfigurując subskrypcję płatności przed bezpłatnym okresem próbnym, musisz przejść przez proces anulowania subskrypcji, aby przestać być naliczany. Część tego procesu zwykle obejmuje formularz opinii, w którym użytkownicy mogą napisać swoje skargi do przeczytania przez programistów. Daje to firmie lepszy pomysł, dlaczego ludzie nie kontynuują bezpłatnego okresu próbnego.

A co z przypadkowymi płatnościami?

Jednym z bardziej cynicznych przekonań otaczających firmy proszące o płatność jest to, że firmy próbują zwiększyć swoje zyski, ponieważ użytkownicy zapominają o procesie i przypadkowo płacą za usługę, której nie chcą. Zdecydowanie tak się dzieje i łatwo zrozumieć, dlaczego ludzie uważają, że jest to główny powód, dla którego firmy proszą o informacje dotyczące płatności. Wręcz przeciwnie, może to prowadzić do frustracji klientów nękających kanały wsparcia w celu uzyskania zwrotu pieniędzy, więc w interesie niektórych firm jest, aby użytkownicy nie zapomnieli o nadchodzących płatnościach po okresie próbnym.

Czy pomaga konwertować bezpłatnych użytkowników?

Istnieje również pomysł, że proszenie o informacje o płatności z góry pomaga przekształcić użytkowników próbnych w płatnych. Jeśli chodzi o to, co się właściwie dzieje, statystyki na ten temat są trochę dziwne. Incisive Edge odrobił pracę domową i odkrył, co następuje:

  • W przypadku usług, które wymagały karty kredytowej, aby rozpocząć bezpłatny okres próbny, 2% wszystkich odwiedzających witrynę zapisywało się na jedną, w porównaniu z 10% odwiedzających, którzy nie potrzebowali karty kredytowej.
  • W przypadku usług, które wymagały karty kredytowej, 50% użytkowników korzystających z bezpłatnego okresu próbnego nadal pozostaje płatnymi użytkownikami, w porównaniu z 15% użytkowników, którzy jej nie potrzebują.Usługi wymagające karty kredytowej sprawiły, że 60% użytkowników pozostawało aktywnych przez 90 dni po bezpłatnym okresie próbnym, w porównaniu z 80% użytkowników, którzy jej nie potrzebowali.Krótko mówiąc, brak wymagań dotyczących karty kredytowej pozwala na więcej prób, ale prośba o szczegóły płatności prowadzi do tego, że więcej użytkowników okresu próbnego płaci po zakończeniu okresu próbnego. Mimo to ludzie są bardziej skłonni trzymać się swoich broni po dziewięćdziesięciu dniach, jeśli nie zostali poproszeni o podanie danych karty kredytowej podczas procesu. Bardzo dziwny!

    Płacić czy nie płacić

    Poproszenie o podanie informacji o płatnościach w celu rozpoczęcia bezpłatnego okresu próbnego może być irytujące, ale istnieją uzasadnione powody, dla których firmy to robią. Teraz znasz niektóre z najważniejszych powodów.

    Jeśli bezpłatny okres próbny wymaga podania informacji o płatności, czy to Cię zniechęca? Powiedz nam poniżej.

    Simon Batt jest absolwentem informatyki z pasją do cyberbezpieczeństwa.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy