Bank of America kupi flotę za 47 miliardów dolarów

17 lutego 2021
Category: Bank Of America

27 października 2003 11:59 EST

Bank of America ( BAC ) – Get Report Umowa o 47 miliardów dolarów na nabycie FleetBoston ( FBF ) będzie kosztować go w przyszłym roku pewne zyski, ale kierownictwo broniło tej niezwykle cennej transakcji jako dobrego zakładu dla akcjonariuszy i klientów firm.

Bank of America wymieni akcje warte 47 miliardów dolarów, aby przejąć Fleet, dodając ogromną franczyzę detaliczną w północno-wschodniej części kraju do swojej i tak już rozległej geograficznej obecności i uwalniając Nową Anglię od ostatniej dużej rodzimej instytucji finansowej.

Transakcja, która ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku, powinna także położyć kres spekulacjom na temat przyszłości FleetBoston, postrzeganego przez wielu jako dojrzałego do przejęcia od czasu potknięcia się po okresie recesji po okresie bańki. Bank kończy swój pierwszy przyzwoity kwartalny raport o zyskach od ponad roku, po tym, jak jego wynik finansowy został osłabiony przez złe kredyty, szczególnie dla krajów rozwijających się.

Podczas telekonferencji mającej na celu omówienie przejęcia Bank of America powiedział, że w przyszłym roku spodziewa się zysku w wysokości 7,10 USD za akcję, co oznacza spadek o 2% w porównaniu z obecnymi szacunkami analityków na poziomie 7,27 USD. Ale firma powiedziała, że ​​spodziewa się, że transakcja przyniesie wzrost o około 1% w 2005 r., Gdy wykup akcji i zaczną działać synergie. Analitycy obecnie wzywają BofA do zarobienia 7,61 USD na akcję w 2005 r.

Akcje Bank of America spadły o 10%, czyli 8,08 USD, do 73,79 USD w związku z wiadomością, że kupi Fleet za około 45 USD za akcję. To 42% premia w stosunku do ceny akcji Fleet na zamknięciu handlu w piątek.

Mike Mayo, analityk w Prudential Securities, powiedział, że przy 2,8-krotnej wartości księgowej transakcja jest droga i „może przypomnieć inwestorom o starych metodach niszczenia wartości firmy.

Bank of America oczekuje, że przejmie koszty restrukturyzacji w wysokości 800 mln USD i przewiduje synergie po opodatkowaniu w wysokości 195 mln USD rocznie. Według dyrektora finansowego BofA, Jamesa Hance’a, oszczędności na kosztach powinny wynieść 1,1 miliarda dolarów, co stanowi 6% łącznej bazy wydatków Fleet i Bank of America. Oszczędności powinny zostać w pełni zrealizowane do 2005 roku.

„Powiedzieć, że BofA zapewnia władzę klientom Fleet, to mało powiedziane – powiedział w rozmowie telefonicznej dyrektor generalny Fleet Charles Gifford.

Gifford powiedział, że Fleet zaczęła rozważać możliwości fuzji około rok temu. „Stawało się coraz bardziej jasne, że skala jest ogromną zaletą, jeśli jest właściwie zarządzana – powiedział. „Nie mieliśmy skali innych banków.

Analityk US Bancorp Piper Jaffray, Andrew Collins, podniósł swoją ocenę w poniedziałkowym Fleet, aby zdecydowanie kupić od lepszych wyników, mówiąc, że akcjonariusze Floty „otrzymali doskonałą cenę. Akcje banku regionalnego wzrosły w wiadomościach o 24%, czyli 7,80 USD, do 39,59 USD.

Zgodnie z warunkami umowy, akcjonariusze FleetBoston otrzymają 0,5553 akcji zwykłych Bank of America za każdą posiadaną akcję, co wyceniane jest na około 45 USD na podstawie zamknięcia z 22 października. Flota zamknięta na 31,80 USD w piątek.

„Wydaje się, że to duża premia, ale nie jestem niezadowolony – powiedział Tim Ghriskey, prezes Ghriskey Capital Management, funduszu hedgingowego z Connecticut, który posiada udziały we Fleet. Ghriskey powiedział, że posiadał akcje Fleet częściowo z powodu przekonania, że ​​bank z siedzibą w Bostonie zostanie wykupiony.

Ken Lewis, prezes i dyrektor generalny Bank of America, będzie dyrektorem generalnym połączonego banku, a Gifford – prezesem.

Połączony podmiot będzie jedną z największych firm finansowych w kraju i największą pod względem bankowości konsumenckiej. Według firm, Bank of America będzie miał prawie 10% depozytów bankowych w USA, 5700 biur bankowości detalicznej i 16 500 bankomatów. Połączona firma zarobiła 10 miliardów dolarów przez pierwsze dziewięć miesięcy 2003 roku, co czyni ją jedną z najbardziej dochodowych firm na świecie.

Połączona firma będzie miała aktywa o wartości około 933 miliardów dolarów, co pod tym względem będzie drugim co do wielkości bankiem w kraju

Citigroup

JP Morgan

. Oczekuje, że będzie miał 499 miliardów dolarów w kredytach i leasingu oraz 542 miliardy w depozytach.

Jest to największa transakcja BofA od pięciu lat od momentu połączenia z NationsBank. W ramach tej umowy NationsBank technicznie przejął BofA, ale zachował nazwę BofA.

Firma będzie obsługiwać 30% firm działających w ramach franczyzy z 29 stanami, z największym udziałem rynku średniego i dużych relacji korporacyjnych, w tym ponad 95% z listy Fortune 500. Będzie też obsługiwać największy prywatny bank w USA. i trzecie co do wielkości biuro maklerskie należące do banku. Zarządzając aktywami o wartości 470 miliardów dolarów, firma zajmująca się zarządzaniem majątkiem będzie dziewiątą co do wielkości w kraju.

Ghriskey powiedział, że transakcja wypełnia jedną wielką dziurę w biznesie detalicznym BofA, która była jego słabością na północnym wschodzie, dodając, że prawdopodobnie wywrze presję na JP Morgan, aby dokonał zakupu własnego. Ghriskey powiedział, że jednym z powodów, dla których BofA zapłacił tak dużo za Fleet, było powstrzymanie innych konkurentów przed próbami przebicia jego oferty. Urzędnicy Citigroup nie ukrywali, że planują zawrzeć kilka dużych transakcji bankowych w nadchodzącym roku.

W chwili obecnej transakcja ma dodatkową zaletę polegającą na odwróceniu uwagi od roli Bank of America w skandalu związanym z handlem funduszami. Do tej pory fundusze powiernicze BofA Nations Fund były oskarżane o jedne z najgorszych nadużyć handlowych w stale rosnącym skandalu dotyczącym funduszu mutula. Były broker BofA został oskarżony o pomoc kryminalną funduszowi hedgingowemu z New Jersey w dokonywaniu nielegalnych, późnych transakcji na akcjach niektórych funduszy inwestycyjnych.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy